reklama

Voľby 2012 a Gorila.

Týmto blogom chcem položiť zopár, možno insitných otázok. Budem ale veľmi rád, ak sa mi k nim aj napriek ich  ich naivite vyjadria nielen diskutujúci, ale aj napr.právnici.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 Moja hlavná otázka znie: Sú voľby do parlamentu forma verejnej súťaže?

 Tu zdôvodnim moju otázku.

Keď sa chce podnikateľský subjekt zúčastniť verejnej súťaže, musí okrem množstva iného, zdokladovať aj to, že nie je proti nemu vedené trestné stíhanie, konanie na súde , nemá podlžnosti voči štátu a pod. Inak je zo súťaže vylúčený. Podľa mňa, sú voľby forma verejnej súťaže, kde sa súťaží o hlas občana na základe ktorého dostáva víťaz moc a narába s verejnými prostriedkami. Z toho mi logicky vyplýva, že sa tejto súťaže nemôžu zúčastniť tie politické strany, ktoré majú voči štátu podlžnosti, kde je začaté trestné stíhanie a pod.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Tu sa natíska druhá otázka, čo je to politická strana

Áno, je to politický subjekt ( tak ako podnikateľský subjekt ). Tvoria ju členovia, funkcionári, rôzni podpredsedovia, predseda, republiková rada a pod., ( tak, ako konatelia, dozorná rada, valné zhromaždenie a pod. v podnikateľskom subjekte ). Stranu tvoria konkrétni ľudia - členovia! Ak voči čo len jednému je vedené konanie na súde, má podlžnosti voči štátu, alebo trestné stíhanie, mala by byť strana, ako celok vylúčená zo súťaže ( volieb ), nakoľko nesie politickú zodpovednosť za každého svojho člena! Takto by mala fungovať politická zodpovednosť. Nie iba tak, ako je zvykom, že " strana vyvodí poiltickú zodpovednosť za nejakého člena a " vykopne " ho na teplé miestečko kdesi napr. v Bruseli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Z horeuvedeného teda vyplýva, že ak sa v kauze GORILA potvrdí korupcia v stranách, zneužívanie právomocí verejného činiteľa a pod., tak strany ako SMER, SDKU, KDH, MOST, SMK a SNS by mali byť vylúčené z volieb 2012!

Viem, že je to naivná predstava, takže nám, občanom, asi neostáva nič iné, iba si urobiť verejné obstarávanie v hlave a podľa toho vhodiť volebný lístok do urny.

P.f. 2012

petr tomecek

petr tomecek

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som európan a občan narodený a žijúci na Slovensku.Nie je mi ľahostajné, čo sa deje okolo nás. Mám rád prírodu, jej zákonitosti, silu a rovnováhu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu